چه پرینتر‌هایی برای چاپ عکس مناسب هستند؟

امروزه با توجه به رواج آلبوم‌های دیجیتال و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، چاپ عکس‌ها از مقبولیت کم‌تری برخوردار است؛ اما همه ما اذعان داریم که در دست گرفتن عکس به صورت فیزیکی و مشاهده آن از نزدیک لذت دیگری دارد. در طول زمان، تکنولوژی پرینت و چاپ عکس نیز پیشرفت‌های بسیاری را داشته است. ظهور و ثبت عکس‌های نگاتیو یا اسلاید جای خود را به ماشین‌های چاپ دیجیتال داده است و با توجه به پیشرفت دنیای دیجیتال هر کسی می‌تواند یک لابراتوار دیجیتال را در خانه خود داشته باشد. در ادامه به بررسی بهترین و دقیق‌ترین پرینتر‌های موجود در بازار برای چاپ عکس خواهیم پرداخت.

Epson SureColor P800/P600 Inkjet

این دو پرینتر جوهری با یک سیستم ۹ رنگِ اولتراکروم HD فرمولی جدید را در چاپ تصاویر با دقت رنگ بالا و بیشترین وضوح ارائه می‌دهند. نقطه قوت این پرینتر‌ها دامنه رنگی بسیار گسترده آن و توانایی چاپ رنگ مشکی با بیشترین غلظت ممکن است. P800 و P600 قادر هستند تا تصویر را بر روی کاغذ‌هایی تا عرض ۱۷ و ۱۳ اینچ به چاپ برسانند. به علاوه امکان استفاده از رول کاغذ برای پرینت تصاویر پاناروما نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این دو پرینتر می‌توان به قابلیت اتصال به دستگاه‌های دیگر از طریق Wi-Fi و یا درگاه USB 2.0 اشاره کرد.

Epson سابقه بسیار زیادی در تولید پرینتر‌های حرف‌های دارد، بنابراین هیچ جای تعجبی ندارد که این پرینتر به یکی از چاپگر‌های محبوب عکاسان بدل شده است.

Canon imagePROGRAF PRO-1000 Inkjet

این پرینتر آخرین و پیشرفته‌ترین چاپگر رومیزی است که کانن تولید کرده است و به طور اختصاصی برای چاپ عکس و برطرف کردن نیاز عکاسان و پرینت تصاویر طراحی شده است. چاپگر مذکور اولین پرینتر رومیزی کانن است که می‌تواند عکس را بر روی کاغذی تا ابعاد ۱۷ اینچ به چاپ برساند. imagePROGRAF PRO-1000 به یک هد بزرگ مجهز است که از تکنولوژی چاپ FINE بهره می‌گیرد. این پرینتر از یک سیستم جوهر‌پایه ۱۱ رنگ LUCIA PRO برخوردار است که با یک سیستم بهبود دهنده Chroma جفت شده است تا بالاترین دقت و گسترده‌ترین دامنه رنگی را در چاپ تصاویر ارائه دهد.

Canon PIXMA PRO-1 Inkjet

پرینتر Canon PIXMA PRO-1 یکی از قدرتمندترین چاپگر‌های جوهری موجود در بازار می‌باشد و به همراه دو برادر خود یعنی Pro-10 و Pro-100 به طور ویژه برای چاپ باکیفیت عکس طراحی شده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که این پرینتر گزینه‌‌های گسترده‌ای را برای چاپ تصویر در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. این پرینتر از یک ست جوهری ۱۲ رنگ LUCIA برای چاپ عکس‌ها استفاده می‌کند. استفاده از ۱۲ رنگ مختلف در چاپ تصاویر از جمله ۵ رنگ متفاوت مونوکروم باعث شده است تا انتقال رنگ در تصویر چاپ شده بسیار پیوسته و تدریجی انجام پذیرد. این پرینتر در نوع خود از بیشترین دفت رنگی و گسترده‌ترین دامنه رنگ برخوردار است.

با استفاده از این پرینتر می‌توان عکس‌ها را با حداکثر ابعاد 13×19 و یا 14×17 اینچ به چاپ رساند. ضمناً سرعت این چاپگر نیز نسبتاً بالا می‌باشد؛ به طوری که قادر است یک عکس 8×10 اینچ را ظرف مدت ۲ دقیقه و ده ثانیه پرینت کند.

DNP DS40 Professional

پرینتر‌های چاپ خشک DNP از جمله DS40 می‌توانند یک جایگزین عالی برای پرینتر‌های جوهری معمول در بازار باشند. این نوع پرینتر‌ها از سرعت نسبتاً بالایی برخوردار هستند و تصاویر را با کیفیت بالایی به چاپ می‌رسانند. قابل حمل بودن این پرینتر‌ها، آن‌ها را برای مصارف خانگی و آتلیه‌های عکاسی و یا زمانی که نیاز به چاپ فوری عکس می‌باشد به انتخابی منطقی بدل کرده است. DS40 قادر است تا یک عکس 4×6 اینچی را تنها در ۸ ثانیه پرینت کند. نکته دیگر در مورد این پرینتر این است که می‌تواند بر هر دو نوع کاغذ گلاسه و مات، عکس را چاپ کند.

Polaroid ZIP Mobile

این پرینتر جیبی محصولی از شرکت پولاروید است که سردمدار و باسابقه‌ترین کمپانی در چاپ سریع عکس‌ها است. Polaroid ZIP Mobile از یک باتری تغذیه می‌کند و مستقیماً به گوشی‌های موبایل مجهز به سیستم عامل اندروید یا iOS متصل می‌شود و قادر است تا ظرف مدتی بسیار کوتاه یک عکس 2×3 اینچی را به چاپ برساند. این پرینتر کوچک بر اساس تکنولوژی چاپ بدون جوهر عمل می‌کند و این بدین معناست که دیگر نیازی به شارژ کردن پردردسر جوهر نیست و با قرار دادن کاغذ‌های مخصوص در این چاپگر در کسری از ثانیه عکس چاپ شده را تحویل خواهید گرفت. اپلیکیشنی که پولاروید در کنار این پرینتر عرضه کرده، ادیت عکس و کنترل تنظیمات چاپگر را از طریق گوشی‌های هوشمند نیز ممکن کرده است.

Canon imagePROGRAF Large-Format Inkjet

مجموعه پرینتر‌های imagePROGRAF برای چاپ تصاویر در ابعاد بزرگ طراحی شده‌اند. این نوع پرینتر‌ها در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند و بعضی از آن‌ها قادرند تصاویر را ر روی کاغذ‌هایی تا ابعاد ۶۰ اینچ نیز به چاپ برسانند.

نویسنده:تیم فنی پرینتر درسا

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?