چرا درام کارتریج را باید تعویض کرد؟

قطعه درام در کارتریج نقش بسیار مهمی در کارتریج ایفا می‌کند. به طوری که اگر در شارژ کارتریج از بهترین تونر هم استفاده شود و درام مشکل داشته باشد کیفیت چاپ مناسبی نخواهیم داشت.


دلایل تعویض درام:
کیفیت پایین

شاید برای اولین بار کارتریج خود را شارژ می‌کنید و انتظار تعویض درام را نداشته باشید ولی لازم است بدانید کارتریج و به طبع قطعات آن هم بر اثر استفاده کهنه می‌شوند و باید آن را تعویض کنیم.

آسیب دیدن درام

گفتنیست چگونگی استفاده از کارتریج در تعویض درام بی تاثیر نیست، در صورتی درام آسیب می‌بیند که خط و خش بر روی آن ایجاد شود و این خط و خش‌ها در چاپ نیز دیده می‌شود. همچنین قرار دادن برگه منگنه دار در دستگاه نیز باعث آسیب دیدن درام می‌شود.

تعداد چاپ

تعداد پرینت‌هایی که گرفته می‌شود، بر درام تاثیر مسقیم می‌گذارد. به طور مثال در کارتریج 42 با ظرفیت 10000 برگ در هنگام شارژ باید تعویض درام انجام شود ولی در کارتریج 05 با ظرفیت 2000 برگ ممکن است درام هم تعویض نشود.

همچنین در صورتی که تعداد بالای پرینت در مدت زمان کم انجام شود باعث ضعیف شدن درام خواهد شد. به طور مثال در حالتی که 100 برگ پرینت به صورت متوالی در یک ساعت گرفته شود، به مراتب درام ضعیف‌تر از حالتی خواهد بود که این تعداد پرینت در طول مدت 1 هفته گرفته شود.

 

نویسنده:تیم فنی پرینتر درسا

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?