فرمتر در پرینتر اچ پی

برد فرمتر به عنوان اصلی ترین قطعه در پرینتر HP وظیفه مدیریت و پردازش تمامی دستورها و کنترل همه قطعات پرینتر را بر عهده دارد. به عبارت بهتر از این بورد می توان به عنوان مغز پرینتر نام برد.

چرا که تمامی ورودی ها و خروجی ها یا مستقیما به این برد وارد میشوند و یا از طریق مدارات واسط به این برد می رسند و توسط این برد ارزیابی میگردند. دستورات لازم برای تمامی قطعات توسط این برد صادر می گردد. همچنین تمامی اعلام خطاها و ارور ها یا بررسی وضعیت قطعات در فرایند چاپ نیز توسط این برد انجام می پذیرد.

برد فرمتر در پرینترهای چندکاره علاوه بر وظایف عادی خود، وظیفه ارتباط بین بخش های مختلف را نیز ایفا کرده و در برخی از دستورات بدون نیاز به کامپیوتر یا وسیله کمکی دیگری اقدام به اجرای دستورات و برنامه های مورد نیاز می کند. به عنوان مثال زمانی که شما در یک پرینتر چند کاره اچ پی از کلید کپی استفاده می کنید، پرینتر بدون نیاز به کامپیوتر یا شبکه، و فقط با استفاده از برد فرمتر این دستور را که شامل چندین بخش متفاوت از جمله دستور به اسکنر، برای ثبت تصویر مورد نظر و ذخیره سازی اطلاعات وارده در حافظه موقت پرینتر و پس از آن ارسال این اطلاعات به پرینتر و چاپ تصویر را اجرا میکند.

این فرآیند در زمان ارسال و دریافت فکس یا زمانی که از طریق اینترنت و با استفاده از تکنولوژی hp e-Print یا از طریق کارت حافظه اقدام به ارسال تصاویر برای پرینتر HP میکنید نیز بکار گرفته شده و توسط برد فرمتر مدیریت و اجرا می شود.

یکی دیگر از وظایف اصلی برد فرمتر دریافت ورودی های USB ، شبکه LAN ، شبکه بی سیم و ورودی کارت های حافظه در بعضی از مدلهای پرینتر می باشد. همچنین معرفی پرینتر hp به دیگر کامپیوترها و تجهیزات هوشمند که از طریق شبکه یا پورت USB با پرینتر در ارتباط هستند به عهده این برد است.

خطاهای ناشی از آسیب دیدن برد فرمتر در پرینتر اچ پی میتواند باعث از کار افتادن یک قسمت و یا کل پرینتر گردیده و کارکرده پرینتر را با اختلال مواجه کند.

یکی از دلایل اصلی بروز مشکل در برد فرمتر، غالباً نوسان های برقی بوده که از طریق درگاه USB یا LAN ایجاد می گردد این درگاه های به دلیل اتصال مستقیم و بدون واسته به بورد اصلی فورمتر می‌تواند به سادگی باعث خرابی و ایجاد مشکل در آن کند و عامل اصلی تاثیرات متفاوتی از قبیله شناخته نشدن پرینتر در کامپیوتر یا عدم صحیح کارکرد پورت شبکه را در پی داشته باشد، حتی این امکان وجود دارد که آسیب ناشی از نوسانات ولتاژ باعث بروز اختلال در IC های قرار گرفته در بورد فرمتر شده و حتی موجب بروز سوختگی در آن گردد.

در صورتی که با اتصال کابل رابط usb بین پرینتر و کامپیوتر هیچ اتفاقی در کامپیوتر برای شناسایی پرینتر صورت نمی پذیرد ابتدا اقدام به تعویض کابل رابط USB نموده و چنانچه با تعویض کابل موفق به شناسایی پرینتر در کامپیوتر نشده اید جهت بررسی برد فرمتر پرینتر، با یکی از مراکز فروش و خدمات اچ پی تماس حاصل نمایید.

برای پیشگیری از آسیب دیدن برد فرمتر در پرینترهای hp توصیه می شود در مسیر ورودی برق از محافظ و نوسان گیر استفاده کنید. همچنین جهت جلوگیری از آسیب دیدن قطعات حساس الکتریکی در برد های الکتریکی و برد فرمتر حتما از پریزهایی که دارای کانکتور ارت یا زمین هستند استفاده کنید، چرا که این امر موجب تخلیه بار الکتریکی ساکن در پرینتر و تجهیزات رابط گردیده و احتمال بروز مشکل را تا حد زیادی کاهش میدهد.

پیشنهاد می شود با برنامه ریزی های مناسب برای انجام سرویسهای دوره ای که می تواند به صورت زمان بندی های بخصوص بوده و یا بر اساس تعداد مشخصی از صفحات پرینت شده توسط دستگاه پرینتر باشد از بروز مشکلات بعدی خرابی‌های ناشی از سهل انگاری در چاپگرها به خصوص پرینتر اچ پی جلوگیری کرد.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?