مقایسه پرینترهای جوهرافشان و لیزری

1. پرینتر لیزری نیازی به جوهر ندارد. در عوض این نوع پرینتر از پودر تونر استفاده می‌کند که از ذارت پلاستیک و فلز تشکیل شده و به وسیله غلطک‌های گرم خاصی به نام بخش اتصال دهنده (fuser unit)، تونر را بر روی کاغذ ذوب می‌کند. البته نداشتن جوهر به این معنا نیست که دیگر هیچ چیز خشک نمی‌شود. بلکه با استفاده از پرینتر لیزری، خیال شما از این بابت راحت است که اگر چند روزی به مرخصی بروید، پس از بازگشت پرینتر شما همچنان کار می کند و نیازی به یک سِت جدید کارتریج ندارید.

• هزینه کارکرد پرینت لیزری خیلی کمتر از پرینتر جوهر افشان است. این یک حقیقت است فروشندگان با قیمت ارزان پرینتر جوهرافشان را به شما می‌دهند. چون می‌دانند که سود خیلی بیشتری از فروش جوهر آن عایدشان خواهد شد.
• با پرینتر لیزری یک چاپ خشک را تجربه می‌کنید. آیا تا به حال جوهری که خشک نشده، لباس شما را دچار لکه کرده است؟ در پرینترهای لیزری که چاپ با ذوب تونر بر روی برگه انجام می‌شود، این اتفاق رخ نمی‌دهد.
• کیفیت چاپ با پرینتر لیزری بهتر است. این تفاوت را به راحتی می‌توانید احساس کنید. پرینتر استاندارد برای نامه‌های اداری و رسمی، پرینتر لیزری است.

2. شما می‌توانید با یک کارتریج چند هزار صفحه پرینت کنید. با استفاده از پرینترهای بزرگتر، با هر کارتریج تعداد بیشتری صفحه می توانید چاپ کنید و هزینه چاپ هر صفحه کاهش می‌یابد. (برای چاپ با کارتریج اورجینال، هزینه چاپ تقریباً 100 تومان به ازای هر صفحه و برای کارتریج طرح اصلی، این هزینه تقریباً بین یک چهارم تا یک پنجم خواهد بود)

3. هرچند پرینتر لیزری رنگی ابعاد بزرگتری نسبت به جوهر افشان دارد، ولی مزایای آن ارزش این موضوع را دارد. قیمت یک پرینتر لیزری رنگی در برابر کیفیت و مزایایی که دارد، بسیار مناسب است.

4. قابلیت اطمینان پرینتر لیزری خیلی بیشتر از پرینتر جوهرافشان است. خیلی از پرینترهای لیزری برای چاپ 30000 (سی هزار) صفحه در ماه یا حتی بیشتر ارزیابی شده‌اند. خیلی‌ها که تجربه استفاده از پرینتر لیزری دارند، پس از 15 سال استفاده روزانه همچنان این پرینترها را به کار می‌گیرند.

 5. پرینترهای لیزری خیلی به تعمیر نیاز ندارند. بیشتر تعمیرات مربوط به تعویض قطعات استاندارد و مصرفی پرینتر مانند کارتریج است.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?