چاپگر من در حال چاپ کاراکترهای عجیب است

هنگامی که خطایی با داده های ارسال شده به چاپگر رخ می دهد ، چاپگر ممکن است سندی را که شامل صفحات نمادهای عجیب ، حروف تصادفی یا متن تقسیم شده است چاپ کند. اگر مشکل فقط یک بار رخ داد و به خودی خود برطرف شد ، نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد ، ممکن است در مورد کابل پرینتر خود ، نرم افزار چاپگر ، پرونده خاصی که می خواهید چاپ کنید یا یک پرونده قلم ساز مشکلی داشته باشید.

مراحل عیب یابی اساسی
به عنوان اولین مرحله ، رایانه و چاپگر خود را دوباره راه اندازی کنید. برخی از چاپگرها حافظه را در حالت خاموش نگه می دارند ، بنابراین چاپگر را از محل جدا کنید و چند دقیقه قبل از اتصال مجدد آن صبر کنید. اگر چاپگر دوباره نادرست چاپ شد ، سعی کنید کابل USB را که آن را به رایانه وصل می کند خاموش کنید. هر کابل USB با اتصال دهنده های مشابه کار می کند – شما به تولید کننده چاپگر احتیاج ندارید. اگر پرینتر خود را از طریق هاب USB متصل می کنید ، در عوض آن را مستقیماً به رایانه متصل کنید تا از خرابی سخت افزار در هاب رد شود.

درایورها و نرم افزارها
درایور چاپگر و خروجی کنترل چاپ نرم افزار ، و اشکال در هر دو می تواند باعث خروجی زباله شود. نصب درایورها برای مدل چاپگر اشتباه یا برای نسخه اشتباه سیستم عامل نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. به وب سایت سازنده چاپگر مراجعه کرده و جدیدترین نسخه را برای مدل چاپگر خود بارگیری کنید. اگر آخرین نسخه را دارید ، می توانید به هر حال نصب مجدد آن را امتحان کنید ، زیرا این جایگزین فایل های آسیب دیده یا خراب می شود. برخی از تولید کنندگان همچنین یک درایور جایگزین یا عمومی را ارائه می دهند که می توانید درایور معمولی با مشکل مواجه شوید یا در سیستم عامل شما کار نکند.

مشکلات قلم و اسناد
یک فونت یا سند متنی آسیب دیده روی رایانه شما می تواند صحیح به نظر برسد اما به اشتباه چاپ شود. با استفاده از یک فونت متفاوت ، یک سند جدید ایجاد کنید و آن را به عنوان تست چاپ کنید. اگر کار کرد ، قلم را به روشی که با آن مشکل دارید تغییر دهید. اگر هنوز هم بدون مشکل چاپ شود ، مشکل در سند خاصی است که به درستی چاپ نمی شود – متن آن را در یک سند جدید کپی کنید تا در حین کار حل شود. در غیر اینصورت ، اگر فونت در هر سندی چاپ نمی شود ، در ویژگی های چاپگر وضوح پایین تری تنظیم کنید. اگر قلم هنوز به درستی چاپ نمی شود ، آن را در کنترل پنل فونت ها حذف کرده و آن را از منبع اصلی خود مجدداً نصب کنید.

چاپ PDF
همچنین ممکن است در چاپ فونت های خاصی که در یک PDF چاپ می شوند ، به خصوص در چاپگرهای شبکه ای ، دچار مشکل شوید. با این حال برخلاف انواع دیگر سند ، شما نمی توانید فایلهای PDF را با استفاده از برنامه Windows 8 Reader یا Adobe Reader ویرایش کنید. به عنوان راه حل ، از Adobe Reader پرینت بگیرید ، روی پنجره چاپ “Advanced” کلیک کرده و “Print as Image” را چاپ کنید. این روش می تواند باعث شود تا متن به دور لبه ها خسته نشود ، اما از ایجاد مشکل در پرونده های فونت جلوگیری می کند. چاپ PDF به عنوان تصویر چند دقیقه طول می کشد ، بنابراین در صورت خراب شدن چاپ به طور منظم ، فقط از گزینه استفاده کنید.

آسیب چاپگر
اگر چاپگر شما بعد از اینکه کابل های مختلف را امتحان کردید و مجدداً درایورها را نصب کردید ، هنوز فونت ها یا اسناد را چاپ نمی کنید ، خود چاپگر ممکن است آسیب سخت افزاری داشته باشد و به تعمیر یا تعویض نیاز دارد. برای تأیید این تشخیص ، سعی کنید همان سندی را با استفاده از چاپگر دیگری چاپ کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل با درساپرینتر تماس بگیرید

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?