نحوه حذف حافظه نهان Photoshop

کار با فایل های تصویری در فتوشاپ می تواند از حافظه بسیار زیادی استفاده کند ، به خصوص هنگامی که تصاویر با وضوح بالا دارید یا از چندین لایه استفاده می کنید. Photoshop روشهای مختلفی را برای مدیریت حافظه شما ارائه می دهد ، از جمله تغییر تنظیمات حافظه پنهان و پاک کردن دستی انبارهای شخصی هنگام کم حافظه شما. به خاطر داشته باشید که با پایین آمدن حافظه یا خالی کردن حافظه نهان باعث کاهش بار سیستم شما می شود ، ممکن است برنامه را کندتر کند یا از خنثی کردن هرچه بیشتر اقدامات جلوگیری می کند.

پاک کردن حافظه فعال

فتوشاپ چندین عنصر از کار شما را در حافظه فعال از جمله کلیپ بورد شما ، داده هایی برای استفاده از ویژگی “واگرد” و تاریخچه شما ذخیره می کند ، این امر باعث می شود قدم به عقب در گردش کار خود را به نقطه قبل تبدیل کنید. پاک کردن دستی یک یا چند مورد از این موارد حافظه را بازیابی می کند اما ممکن است کار شما را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال ، اگر تاریخچه خود را پاک کنید ، نمی توانید تصویر خود را به حالت اولیه برگردانید. برای خالی کردن حافظه ، منوی “ویرایش” را باز کنید ، روی “پاکسازی” کلیک کنید و مورد خاصی را برای تمیز کردن انتخاب کنید ، یا “همه” را انتخاب کنید.

دیسک های خراش Photoshop

هنگامی که فتوشاپ نیاز به ذخیره اطلاعات بیشتر از آنچه ممکن است در حافظه فعال باشد ، برای یک فایل حافظه پنهان روی هارد دیسک شما می نویسد. این دیسک خراش می تواند از فضای قابل توجهی استفاده کند ، اما نیازی به پاک کردن دستی نیست – فتوشاپ هر بار که برنامه را ترک می کنید ، آن را پاک می کند. اگر برنامه خراب شد ، از خالی شدن حافظه نهان ، فقط فتوشاپ را مجدداً باز کرده و به طور عادی ترک کنید. شما می توانید دیسک خراش را به یک هارد دیسک دیگر با فضای بیشتر بر روی برگه “عملکرد” ​​تنظیمات منتقل کنید یا چندین درایو را انتخاب کنید. Adobe توصیه می کند از سریعترین درایوهای متصل به غیر از درایو بوت استفاده کنید.

تنظیمات حافظه نهان

علاوه بر تغییر میزان استفاده از RAM Photoshop ، می توانید سه بعد از حافظه پنهان را در تنظیمات عملکرد تغییر دهید. “ایالات تاریخ” تعیین می کند که چند قدم در کار خود می توانید بردارید. “سطح حافظه نهان” برای بهبود سرعت استفاده می شود – شما باید هنگام کار با تصاویر بزرگ با چند لایه تعداد را افزایش دهید و هنگام استفاده از تصاویر کوچکتر با لایه های مختلف ، آن را کاهش دهید. به همین ترتیب ، “اندازه کاشی کش” را افزایش دهید تا عملکرد را با تصاویر بزرگ بهبود بخشید و آن را برای تصاویر کوچک با بسیاری از لایه ها کاهش دهید. برای تنظیم تغییرات ، فتوشاپ را مجدداً راه اندازی کنید.

حرکت بدون کلیپ بورد

برای جابجایی یا کپی کردن بخشی از تصویر یک بار ، از ابزار Move استفاده کنید. این روش داده ها را در کلیپ بورد ذخیره نمی کند و باعث صرفه جویی در حافظه می شود. برای انتقال انتخاب ، آن را با ابزار Move بکشید. برای کپی ، “Alt” را هنگام کشیدن نگه دارید. همچنین می توانید از این روش برای کپی کردن بین پرونده ها استفاده کنید: هر دو فایل را در فتوشاپ باز کنید ، یک انتخاب را در یک پرونده انجام دهید و از ابزار Move برای کشیدن آن روی برگه فایل دوم استفاده کنید. هنگامی که صفحه نمایش برای نشان دادن تصویر دوم تغییر می کند ، مکان نما را بر روی تصویر حرکت داده و دکمه ماوس را رها کنید.

هشدار نسخه
اطلاعات موجود در این مقاله برای Adobe Photoshop CC اعمال می شود. ممکن است نسبت به سایر نسخه ها یا برنامه ها کمی متفاوت یا قابل توجه باشد.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?