نحوه استفاده از Notepad.exe از Command Prompt

معمولاً اجرای یک برنامه از طریق خط فرمان نیاز دارد که ابتدا به فهرست دایرکتوری برنامه بروید. برنامه های سیستم ویندوز از جمله دفترچه یادداشت ، از هر فهرست استفاده می کنند. خط فرمان را باز کنید – Windows-R را فشار داده و Cmd را اجرا کنید ، یا در ویندوز 8 ، Windows-X را فشار دهید و Command Prompt را انتخاب کنید – و برای اجرای برنامه ، Notepad تایپ کنید. این فرمان به خودی خود ، Notepad را به همان روشی باز می کند که گویی آن را از طریق منوی استارت یا صفحه شروع بارگذاری کرده اید.

دفترچه راهنما را باز کنید
بارگیری دفترچه یادداشت از خط فرمان
یک فرمان سریع اداری نیز کار می کند ، اما لازم نیست.
اعتبار: حسن نیت ارائه دهنده مایکروسافت
برای بارگیری یک فایل متنی از اعلان ، نام خود را – از جمله فهرست و برنامه افزودنی – به نقل از ، مانند یادداشت “C: \ Document \ File.txt” وارد کنید. شما باید فهرست کامل پرونده را درج کنید ، مگر اینکه پرونده در دایرکتوری فعلی اعلان باشد. در صورت وجود ، به سادگی از نام و پسوند پرونده به نقل استفاده کنید: یادداشت “File.txt”. در صورت اختیاری می توانید نقل قول ها را حذف کنید اگر نام پرونده شما فاقد فضایی باشد.

استدلال خط فرمان
علاوه بر بارگذاری پرونده ، Notepad برای تغییر سیستم رمزگذاری برنامه و چاپ چندین آرگومان خط فرمان دارد.

گزینه های رمزگذاری
به طور پیش فرض ، Notepad هنگام بارگیری آن به طور خودکار نوع رمزگذاری مورد استفاده در یک فایل متنی را تشخیص می دهد. برای نادیده گرفتن تشخیص خودکار ، قبل از نام پرونده ، یونیکد (UTF-16) را برای / یا برای w / w وارد کنید. به عنوان مثال ، Notepad / a “C: \ Documents \ File.txt” File.txt را با رمزگذاری ANSI ، صرف نظر از رمزگذاری مورد استفاده هنگام ذخیره فایل ، باز می کند.

گزینه های چاپ
با وارد کردن / p قبل از نام پرونده ، یک فایل متنی را مستقیماً از دستور فرمان با استفاده از چاپگر پیشین چاپ کنید: Notepad / p “C: \ Documents \ File.txt”.

چاپ از خط فرمان
دفترچه یادداشت پس از چاپ به طور خودکار بسته می شود.
اعتبار: حسن نیت ارائه دهنده مایکروسافت
برای استفاده از یک چاپگر جایگزین ، p / p را به / pt تغییر دهید و نام کامل چاپگر را به نقل از نام فایل وارد کنید. به عنوان مثال ، Notepad / pt “C: \ Documents \ File.txt” “InkJet Printer 1500” File.txt را به چاپگری بنام Inkjet Printer 1500 چاپ می کند. برای چاپگر شبکه ، مکان خود را در شبکه مانند “\ HOSTPC \ نام چاپگر “.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?