مشخصات چاپگرهای لیزری

پرینترهای لیزری امروزه ویژگیهای بسیاری را در یک بسته تعجب آور کوچک ارائه می دهند. در گذشته ، شاید برای برخی از سرویس هایی که اکنون در بسیاری از چاپگرهای لیزری استاندارد است ، به فروشگاه چاپ / کپی محلی خود مراجعه کنید. اما ویژگی های بیشتر به معنای دستگاه گران قیمت تر است. بنابراین مهم است که بدانید گزینه های شما قبل از خرید آن چیست.

سرعت
سرعت چاپگر لیزری در صفحات در دقیقه اندازه گیری می شود – تعداد صفحاتی که دستگاه می تواند در یک دقیقه چاپ کند. به عنوان یک قاعده کلی ، هرچه پرینتر گران تر باشد ، ppm را بالاتر می برد. به طور معمول ، چاپگرهای لیزری دارای سه سطح تنظیم کیفیت هستند: پیش نویس ، عادی ، بهترین – هرچه کیفیت بالاتر باشد ، سرعت چاپ پایین تر است.

سرعت چاپ می تواند تا حد زیادی توسط تولید کننده ، مدل و محتوای چاپ شده (متن یا گرافیک) متفاوت باشد. اکثر چاپگرهای لیزری سیاه و سفید سرعت چاپ حداکثر 17 تا 24 ppm را ارائه می دهند. برخی از آخرین مدل ها سرعت حداکثر 60 صفحه را در دقیقه ارائه می دهند.
پرینترهای لیزری رنگی کندتر خواهند بود و سرعت چاپ را بین 12 تا 40 پی پی ام ارائه می دهد.

حافظه
کلیه چاپگرهای لیزری دارای مقدار مشخصی از حافظه نصب شده هستند. اما ، حافظه اغلب با اضافه کردن ماژول های حافظه قابل ارتقا است. مستندات چاپگر خود را برای جزئیات بیشتر در مورد به روزرسانی حافظه بررسی کنید – چقدر می توانید اضافه کنید و نوع ماژول های حافظه.

برخی از چاپگرها دارای یک هارد داخلی نیز هستند. هارد دیسک ها می توانند فونت ها و اسناد را ذخیره کنند.

اضافه کردن ماژول های حافظه و هارد دیسک می تواند زمان چاپ را به میزان قابل توجهی سرعت ببخشد.

وضوح
وضوح در نقاط در هر اینچ اندازه گیری می شود. هرچه این تعداد بیشتر باشد ، کیفیت گرافیک نیز بالاتر است. بیشتر چاپگرهای لیزری سیاه و سفید حداکثر رزولوشن چاپ را 600 در 600 dpi ارائه می دهند. با این حال ، چاپگرهایی با 1200 در 1200 dpi نیز موجود هستند. پرینترهای لیزری رنگی می توانند از وضوح 2400 تا 1200 dpi برخوردار باشند.
اگر قصد چاپ گرافیک یا عکس را دارید ، بالاترین وضوح تصویر را می خواهید.

برخی از تولید کنندگان چاپگر فناوری های اختصاصی و ویژه ای ارائه می دهند که می تواند وضوح چاپ را بیش از تواناییهای مکانیکی چاپگر “افزایش” دهد. به عنوان مثال ، HP توسعه فناوری وضوح تصویری را توسعه داده است که در بسیاری از پرینترهای فعلی لیزر موجود است.

تکثیر
Duplexing امکان چاپ در دو طرف کاغذ است. اگر می خواهید بروشور یا ارائه دهید ، این کار گاه با توانایی ایجاد کتابچه ها ترکیب می شود.

چاپگرهای همه در یک
پرینترهای لیزری همه در یک کارکردهای مختلفی از قبیل چاپ ، کپی کردن ، نمابر و اسکن را با هم ترکیب می کنند. این نوع چاپگرها گرانتر هستند و برای مشاغل یا دفاتر منزل طراحی شده اند. آنها برای افرادی که به دنبال چاپگر خانگی ساده و روزمره نیستند ، نیستند.

پشتیبانی رسانه ای
چاپگرهای لیزری فعلی از انواع و اندازه های رسانه ای زیادی پشتیبانی می کنند ، از جمله مقالات استاندارد در اندازه و ضخامت های مختلف. کاغذهایی با پوشش های مات ، ساتن یا براق؛ مقالات عکس؛ جلد و سهام کارت؛ و شفافیت

علاوه بر این ، چاپگرهای لیزری می توانند حداکثر پنج سینی را نصب کنند که هر کدام نوع کاغذ متفاوتی دارند ، انواع مختلفی از گزینه های چاپ را بدون دردسر تخلیه و در صورت بارگیری مجدد یک سینی منفرد به شما امکان پذیر می سازد. با این حال ، چاپگرهایی با چهار یا پنج سینی دستگاه های بزرگ ، غالباً آزاد هستند. آنها همچنین می توانند بسیار گران باشند. سینی های چندگانه می توانند یک ویژگی عالی باشند ، اما قبل از تحویل گرفتن پول ، تعیین کنید که واقعاً به چه تعداد نیاز دارید. سینی که گرد و غبار را جمع می کند بی فایده است.

مواد مصرفی
مواد مصرفی – قطعاتی که باید به مرور زمان تعویض شوند – بسته به نوع و مدل آن متفاوت است. با این حال ، چاپگرهای لیزری به طور معمول دارای سه مواد مصرفی هستند: کارتریج تونر ، درام های چاپی و فیوز.
هنگام خرید چاپگر لیزری ، باید هزینه مواد مصرفی را در نظر بگیرید. تولید کنندگان مدتها قبل فهمیدند که مردم چاپگرها را سالها نگه می دارند. بنابراین ، آنها از طریق مواد مصرفی قابل تعویض درآمد کسب می کنند. چاپ کارتریج ها ، کیت های درام و کیت های فیوزر بسیار گران هستند. چاپگرهای لیزری رنگی از چهار کارتریج چاپ استفاده می کنند.

یک چاپگر واقعاً می تواند یک سرمایه گذاری باشد. قبل از تصمیم گیری ، به چه نوع سرمایه گذاری می پردازید و می دانید. آیا مقرون به صرفه خواهد بود یا با گذشت زمان کیف پول شما را خراب می کند؟

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?