مزایا و معایب چاپگر

پرینترهای رایانه یک چشم انداز مشترک در خانه ها و دفاتر است. آنها اغلب به عنوان بخشی از یک کامپیوتر است که شامل ماوس ، صفحه کلید و مانیتور است. چاپگرهای رایانه ای نیز در انواع مختلفی از جمله مدل های ارزان قیمت ارزان و نسخه های رده بالا با بسیاری از ویژگی ها قرار دارند. داشتن پرینتر دارای مزایای مشخصی است ، اما دارای اشکالات خاصی نیز هست.

راحتی
مهمترین مزیت چاپگر رایانه ، راحتی است. چاپ اسناد در خانه می تواند در مقایسه با مراجعه به چاپگر تجاری یا فروشگاه عرضه اداری ، در وقت و هزینه صرفه جویی کند. همچنین یک روش مناسب برای مدیریت اسناد و مدارک با تولید نسخه های سخت برای استفاده به عنوان نسخه پشتیبان تهیه و یا با چاپ اسناد یا نامه هایی است که باید از طریق آن ارسال شوند.

هزینه اولیه
اولین نقطه ضعف چاپگرها از هزینه اولیه ناشی می شود. برای کاربرانی که فقط گاهی اوقات اسناد چاپ می کنند ، ایجاد رابطه خوب با یک چاپخانه محلی ممکن است ایده خوبی باشد و گزینه ای مقرون به صرفه تر از سرمایه گذاری چند صد دلار در یک چاپگر خانگی است. در حالی که برخی از مدل های اولیه بسیار مقرون به صرفه هستند ، آسمان با چاپگرهای لیزری رنگی و پرینترهای عکس با کیفیت بالا حد و مرز است و این نشان دهنده یک سرمایه گذاری قابل توجه است.

هزینه بلند مدت
چاپگرها پس از خرید همچنان به هزینه خود ادامه می دهند. کاربران نیاز به تأمین مداوم کاغذ دارند ، که می تواند برای چاپگرهای عکسی که تصاویر را بر روی کاغذ عکس با کیفیت بالا و براق تولید می کنند ، بسیار گران باشد. جوهر و تونر ، به ترتیب برای چاپگرهای جوهر افشان و لیزر نیز گران هستند و نیاز به جایگزینی با استفاده دارند. سرانجام ، هر چاپگری ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری و یا تعمیرات گاه به گاه داشته باشد ، که منجر به هزینه بیشتری نیز می شود.

هدر
اتصال پرینتر به رایانه راهی برای ترغیب زباله است. شاید کاربران احتمال بیشتری نسخه های سخت اسناد را چاپ کنند که بتوانند به راحتی آنلاین یا خاموش مانیتور رایانه را بخوانند. چاپ بیش از حد برق ، جوهر و کاغذ را هدر می دهد و می تواند با گذشت زمان هزینه قابل توجهی را اضافه کند. هنگامی که فقط اسناد اساسی برای چاپ ارسال می شود ، و تنها پس از تصحیح گسترده ، ضایعات بسیار کمتری وجود دارد.

امکانات
یکی دیگر از مزیت های مهم چاپگر ، لیست طولانی از ویژگی هایی است که مدل های خاص شامل آن هستند. علاوه بر چاپ اسناد و عکس ، برخی از چاپگرها نیز می توانند اسکن ، نمابر و نسخه برداری کنند. این بدان معنی است که یک چاپگر رایانه ممکن است در واقع چندین ماشین مختلف را جایگزین کند ، و درهم و برهمی کار را کاهش داده و یک اداره خانه را ساده کند.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?