چگونه یک چاپگرلیزری کار می کند؟

نگام چاپ چیزی ، رایانه شما جریان عظیمی از داده های الکترونیکی (به طور معمول چند مگابایت یا میلیون نویسه) را به چاپگر لیزری شما ارسال می کند. یک مدار الکترونیکی در چاپگر مشخص می کند که تمام این داده ها به چه معنی است و به نظر می رسد در صفحه چگونه می باشد. این کار باعث می شود که یک پرتوی لیزری در پشت درام در داخل پرینتر اسکن شود و الگویی از الکتریسیته ساکن ایجاد کند. برق استاتیک نوعی جوهر پودری به نام تونر را بر روی صفحه جذب می کند. سرانجام ، مانند یک دستگاه فتوکپی ، یک واحد فیوزر تونر را به کاغذ پیوند می دهد.

کارهای هنری مفصلی که نشان می دهد چگونه یک چاپگر لیزری کار می کند

میلیون ها بایت (کاراکتر) داده از رایانه شما به پرینتر منتقل می شود.
یک مدار الکترونیکی در چاپگر (بطور مؤثر ، یک کامپیوتر کوچک به خودی خود) نحوه چاپ این داده ها را مشخص می کند تا در صفحه صحیح به نظر برسد.
مدار الکترونیکی سیم تاج را فعال می کند. این یک سیم با ولتاژ بالا است که به هر چیزی که در آن نزدیکی است ، بار الکتریکی ساکن می دهد.
سیم تاج درام گیرنده نور را شارژ می کند بنابراین طبل بار مثبت را به طور یکنواخت در سطح آن پخش می کند.
در همان زمان ، مدار لیزر را فعال می کند تا بتواند تصویر صفحه را روی طبل بکشاند. پرتوی لیزر در واقع حرکت نمی کند: یک آینه متحرک را خاموش می کند که آن را بر روی درام اسکن می کند. در جایی که پرتو لیزر به درام برخورد کند ، بار مثبت را که در آن قرار داشت پاک می کند و به جای آن ، ناحیه بار منفی ایجاد می کند. به تدریج ، تصویری از کل صفحه روی طبل ایجاد می شود: جایی که صفحه باید سفید باشد ، مناطقی با بار مثبت وجود دارد. جایی که صفحه باید سیاه باشد ، مناطقی با بار منفی وجود دارد.
یک غلتک جوهر که درام درج گیرنده نور را لمس می کند ، آن را با ذرات ریز جوهر پودر (تونر) می پوشاند. به تونر بار الکتریکی مثبت داده شده است ، بنابراین به قسمت هایی از درام گیرنده نور که دارای بار منفی هستند می چسبد (به یاد داشته باشید که بارهای الکتریکی مخالف به همان روشی که قطب های مخالف آهنربا جذب می کنند) جذب می کنند. هیچ جوهر به قسمت هایی از طبل که بار مثبت دارند جذب نمی شود. تصویری مرکب از صفحه روی درام ساخته می شود.
یک کاغذ از یک قیف در طرف دیگر چاپگر به سمت درام تغذیه می شود. در حین حرکت ، کاغذ یک سیم الکتریکی مثبت قوی توسط یک سیم تاج دیگر به شما داده می شود.
هنگامی که کاغذ در نزدیکی طبل حرکت می کند ، بار مثبت آن ذرات تونر با بار منفی را به دور از طبل جذب می کند. تصویر از طبل روی کاغذ منتقل می شود ، اما برای لحظه ای ، ذرات تونر فقط بر روی سطح کاغذ استراحت می کنند.
کاغذ جوهر شده از دو غلطک داغ (واحد فیوزر) عبور می کند. گرما و فشار غلطک ، ذرات تونر را به طور دائم در فیبرهای کاغذ ذوب می کند.
چاپ از طرف دستگاه کپی پدیدار می شود. با تشکر از واحد فیوزر ، کاغذ هنوز گرم است. این به معنای واقعی کلمه داغ است از مطبوعات!

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?