مشخصات یک چاپگر مناسب

رایانه ها دارای سخت افزار و نرم افزار هستند. نرم افزار شامل سیستم عامل و برنامه های کاربردی شما با آنها کار می کنید ، مانند Microsoft Word. سخت افزار خود رایانه و لوازم جانبی آن است. یکی از رایج ترین لوازم جانبی چاپگر است. این دستگاه اطلاعات رایانه شما را می گیرد و یک ضبط کاغذ تولید می کند. چاپگرها در اندازه ، شکل و سرعت متفاوت هستند ، اما مواردی مشترک دارند.

حرف زدن با یکدیگر

همه رایانه ها به چاپگر می گویند که چه چاپی را از طریق رابط انجام دهد. این رابط ها می توانند کابل متصل به رایانه شما یا اتصال بی سیم باشند. چاپگر به تنهایی چاپ نمی کند. باید دستور داد چه کلماتی ، عکس ، گرافیکی یا تصویرهایی را که می خواهید چاپ کنید.

نقاط برای شما

می توانید سه نوع چاپگر اصلی را در بازار پیدا کنید و همه آنها از نقاطی استفاده می کنند تا کلمات و تصاویر شما روی کاغذ شما ظاهر شود. پرینترهای ضربه مانند پرینترهای ماریزی چرخ و دیافراگم از پین های ریز برای ضربه زدن به روبان جوهر استفاده می کنند تا نقاط مختلفی ایجاد کنند. چاپگرهای جوهر افشان نقاط جوهر را سریع خشک می کنند ، در حالی که چاپگرهای لیزری از فن آوری لیزر برای اتصال نقاط روی کاغذ استفاده می کنند.

DPI

اگر به رایانه خود بگویید که چاپ کند ، چاپگر سعی می کند نتایج آنچه را در مانیتور خود دارید تهیه کنید. چاپگرها در کیفیت نقاط در هر اینچ یا DPI متفاوت هستند که می توانند چاپ کنند. نقاط بیشتری در هر اینچ مربع چاپگر قادر به تولید نتایج با کیفیت بهتر از خروجی چاپی است. چاپگر لیزری مانند Hewlett-Packers LaserJet P1006 قادر به چاپ 600 در 600 DPI یا 360،000 نقطه در هر اینچ مربع است.

Hard Copy

همه چاپگرها برای چاپ کردن به چیزی احتیاج دارند تا نسخه ای از آنچه در مانیتور خود مشاهده می کنید را به شما بدهد. نیازهای کاغذ از چاپگر تا چاپگر متفاوت است و برخی از چاپگرها با استفاده از کاغذهایی که می توانید در آنها استفاده کنید انعطاف پذیرتر هستند. به عنوان مثال ، یک چاپگر ویژه عکس ، مانند پرینتر عکس تلفن همراه PIXMA iP100 Canon ، برای چاپ عکس با کیفیت به کاغذ مخصوص عکس نیاز دارد.

حافظه

برخی از پرینترها همچنین دارای سخت افزار حافظه هستند. چاپگرهای ضربه مانند چاپگر ماتریس نقطه معمولاً حافظه ندارند ، اما پرینترهای جوهر افشان و لیزر اغلب این کار را انجام می دهند. حافظه چاپگر برای ذخیره کار چاپ هنگام استفاده از رایانه استفاده می شود. یک بافر یا حافظه بزرگ در یک پرینتر به شما امکان می دهد بدون نیاز به انتظار برای چاپ چیزی ، کار خود را ادامه دهید.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?