روش های نگهداری چاپگر

با مراقبت و نگهداری مناسب ، یک چاپگر با کیفیت می تواند چندین سال خدمات بدون دردسر را ارائه دهد ، اما مهم است که به درستی از آن چاپگر مراقبت کنید. مانند هر قطعه سخت افزار رایانه ای ، یک چاپگر نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی دارد و در صورت عدم انجام تعمیر و نگهداری ، از عمر مفید چاپگر بسیار کاسته می شود.

تمیز کردن کارتریج های جوهر

اگر چاپگر شما چاپگر جوهر افشان یا عکس است ، تمیز کردن کارتریج های چاپی باید بخشی از روال نگهداری شما باشد. این کارتریج های جوهر حاوی جت های ریز هستند که برای پاشش جوهر روی کاغذ استفاده می شوند و به مرور زمان می توان برخی از آن جت ها را گرفت. این جت های مسدود شده باعث می شوند چاپ ناهموار شود و همچنین ممکن است باعث شود تعادل رنگ خاموش شود. با صرف زمان تمیز کردن کارتریج ها ، می توانید در حین خارج شدن بیشتر از چاپگر ، عمر آنها را طولانی تر کنید.

بسیاری از پرینترها شامل یک ابزار مفید برای تمیز کردن کارتریج ها با چند کلیک است. این نرم افزارها برای تمیز کردن و تراز کردن کارتریج های چاپ از طریق یک رابط کاربری آسان و بدون نیاز به خارج کردن کارتریج از چاپگر طراحی شده اند.

تونر را بررسی کنید

اگر صاحب چاپگر لیزری هستید ، مهم است که یک ساعت مچی نزدیک روی کارتریج تونر نگه دارید ، به خصوص اگر کیفیت چاپ کاهش یافته است. تونر ممکن است خالی شود ، یا ممکن است نشتی ایجاد کرده باشد. برای بررسی وضعیت کارتریج تونر ، دری را که کارتریج را پوشانده است بلند کنید و با دقت آن را از روی چاپگر بلند کنید. به داخل پرینتر نگاه کنید که کارتریج تونر در آن قرار داشت. اگر نقاط سیاه را درون تونر مشاهده می کنید ، احتمالاً کارتریج در حال نشت است و نیاز به تعویض دارد. برای از بین بردن هر نوع جوهر شل از یک پارچه نرم و ملایم استفاده کنید و سپس یک کارتریج جایگزین نصب کنید. شما همچنین می توانید از جاروبرقی دستی با ضمیمه شکاف برای مکیدن جوهر شل استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که قطعات فلزی را در داخل چاپگر خراشیده اید.

غلطک ها را بررسی کنید

اگر چاپگر شما بیش از یک سینی چاپ دارد ، تماشای مشکلات تغذیه کاغذ مهم است. اگر کاغذ از یک سینی مخصوص تغذیه نمی کند و یا از آن تغذیه نمی کند ، ممکن است زمان تغییر غلطک های سینی باشد. این غلطک ها با گذشت زمان صاف می شوند و هنگامی که خیلی نرم و صاف هستند دیگر قادر نخواهند بود کاغذ را به درستی چنگ بزنند.

برای تغییر غلطک ها ، سینی را بیرون بیاورید تا زمانی که چاپگر خالی نباشد ، سپس غلطک ها را بیابید و آنها را با دقت از روی سوزن بکشید. غلطک های جدید را روی میخ بکشید و آنها را فشار دهید تا در جای خود قفل شوند. سپس سینی را تعویض کرده و دوباره کار چاپ خود را امتحان کنید.

نظرتون رو بنویسید:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CART

Registration

Forgotten Password?