سیاست های بازار کانن و اچ پی ( Canon یا HP ) ؟

با توجه به نیاز بازار جهانی در عرصه پرینتر و رقابت شرکت های بزرگ تولید کننده چاپگر از جمله شرکت Epson, Canon, Samsung, Hp و دیگر شرکت های عرضه کننده پرینتر، امروزه نیاز بازار برای خرید پرینترهای خانگی و تجاری افزایش یافته است.

در گذشته عرضه پرینترهای با مصارف تجاری تنها در انحصار برخی شرکت ها از جمله شرکت اچ پی بوده است و رقابت شدیدی در این زمینه در بازار وجود نداشته. اما امروزه با توجه به نیاز بازار در زمینه عرضه پرینترهای با قیمت ارزانتر و مصارف متنوع می توان شاهد ورود شرکت های دیگر در زمینه فروش کارتریج جوهر افشان و کارتریج لیزری و پرینترهای سازگار با این نوع کارتریج ها بود.

در میان شرکت های تولید کننده پرینتر و کارتریج، شرکت کانن معمولاً به نسبت سایر شرکت ها پرینترهای ارزان تری را در بازار ارائه کرده در مقابل این شرکت کارتریج های خود را در بازار با قیمت بیشتری به فروش می رساند. این امر باعث شده کاربرانی که می خواهند نیاز خود را با پرینترهای ارزان قیمت رفع کنند هنگامیکه نیاز به مواد مصرفی پرینترهای کانن دارند با مشکل گرانی قیمت کارتریج مواجه می شوند. بنابراین عملاً جذب خریدار در بازار پرینترهای کانن افزایش می یابد در صورتیکه این کاربران در نهایت در خرید مواد مصرفی خود دچار مشکل می شوند. اما شرکت اچ پی در گذشته بیشتر در زمینه ارائه پرینترهای با مصارف اداری فعالیت داشته و محصولات این شرکت از لحاظ هزینه پرینتر و کارتریج و همچنین سرعت و کیفیت چاپ که دلیل اساسی گرانی این محصولات می باشد، کمتر مورد استفاده مصارف خانگی قرار می گرفت. این امر منجر شد که کاربران اداری که بخش عمده بازار خریداران را تشکیل می دهند تنها از برند خاصی استفاده کنند و تمایل به خرید از شرکت های تولید کننده دیگر نداشته باشند.

CART

Registration

Forgotten Password?